Patru spectacole într-o singură săptămână. Acesta este… tratamentul împotriva vremii antipatice de decembrie, pe care artiștii Teatrului Clasic “Ioan Slavici” Arad îl aplică spectatorilor săi. În penultima săptămână teatrală a lui 2018, ei aduc în fața publicului spectacole îndrăgite atât de cei mari, cât și de cei mai mici dintre spectatori.
Săptămâna teatrală începe într-o joi, 13 decembrie, când actorii Zoltan Lovas, Carmen Vlaga Bogdan, Oltea Blaga, Andrei Elek, Liliana Balica, Mariana Tofan, Alex Mărgineanu, Cecilia Lucanu Donat, Robert Pavicsits, Roxana Sabău și copilul Darius Bogdan spun inspirat istoria scrisă de Dmitri Bogoslavski: “Iubirea la oameni”. Spectacolul, regizat de Vlad Massaci, se joacă pe scena sălii Studio a TCISA, începând cu ora 19.00.
“Șapte personaje de diferite profesii își spun poveștile de viață. Toate aceste povești încearcă să transmită un mesaj despre cum se pot menține relațiile la distanță, cât de importantă este identitatea națională, apartenența, sau care sunt adevaratele valori într-o societate modernă, în care mijloacele de comunicare ne influențează tot mai mult viața, iar oamenii ajung să se simtă din ce in ce mai singuri.” – Aceasta este, pe scurt, povestea care prinde viață pe scena sălii Studio, în 15 decembrie, tot de la 7 seara. Este vorba despre spectacolul “Complexitatea apartenenței” de Falk Richter, în regia lui Radu Nica – o întâmplare teatrală complexă care îi aduce pe aceeași scenă pe actorii: Dorina Darie Peter, Ioan Peter, Cecilia Donat, Angela Petrean Varjasi, Calotă Sorin, Alex Mărgineanu și Stanciu Calin.
Duminică, 16 decembrie, începând cu ora 19.00, scena mare a TCISA este gazdă bună pentru spectacolul “[ză] Pes©ăruș” – un spectacol semnat de Catinca Drăgănescu.
“Catinca Drăgănescu demontează, desface, remontează, remixează, cum se spune astăzi, prima şi poate cea mai cunoscută dintre scrierile cu adevărat cehoviene ale lui Anton Pavlovici, o transferă, o relochează în zilele noastre, dorind, în primul rând, să demonstreze că cel care este recunoscut îndeobşte drept dramaturgul de la care începe revoluţia formelor şi formulelor dramatice şi dramaturgice în secolul al XX-lea poate fi nu doar aproapele nostru, aşa cum imbatabil a arătat într-o recentă carte George Banu, ci, categoric şi definitiv, contemporanul nostru. Şi că “Pescăruşul” este, pe bună dreptate, o comedie.” – scrie criticul de teatru, Mircea Morariu.
Be First to Comment