Cea de-a XIV-a ediție a Festivalului de Teatru Underground se va desfășura, la Arad, în perioada 31 mai – 09 iunie și aduce în fața publicului 37 de spectacole.
Astăzi, în cadrul unei conferințe de presă, managerul hub-ului cultural mARTA, a făcut public programul festivalului și ne-a dat detalii despre spațiile unde se vor juca spectacolele, bilete, abonamente.
Unde se va desfășura Festivalul de Teatru Undergound?
Spectacolele din cadrul festivalului se vor juca în mai multe spații din Municipiul Arad, atât în interior, cât și în aer liber.
Spații exterioare: Parcul Eminescu, Piața Catedralei, Strada Mețianu, scuarul din jurul Bisericii Roșii și curtea din imobilul proaspăt dat în folosință al Facultății de Științe Economice a UAV (str. Paul Chinezu, cu intrare de pe str. Sava Tekelja).
Spații interioare: Club Flex, Club Nerv, Teatrul de Marionete, fostul mall Galleria, o hală din incinta Fabricii Indagrara, Galeria Delta și Restaurantul Ratio din incinta Ștrandului Neptun.
Cât costă biletele și abonamentele?
Accesul la spectacolele care se vor juca în spații închise se va face pe bază de bilete și abonamente, iar la cele care se vor desfășura în aer liber nu se va percepe nici un fel de taxă.
Prețul biletelor este de 30 lei – preț întreg și 20 lei – elevi, studenți, grupuri și persoanele care achiziționează abonamente (10 spectacole la alegere, 200 lei)
Biletele se vor putea achiziționa online, de pe site-ul https://eventbook.ro/, și fizic, de la fiecare locație interioară unde se vor juca spectacolele din cadrul festivalului, începând de luni, 13 mai.
Ce spectacole se vor juca?
Vineri 31.05.2024
Agora (fosul Mall Galeria) – ora 17:00 – Teatrul în culise (București)
Monoloagele Vaginului
Cu: Cristina Munteanu, Ioana Nichita, Grațiela Popa, Ionuț Iftimiciuc
Regia: Ionuț Iftimiuc
Sinopsis: O demonstrație de curaj și forță care celebrează sexualitatea feminină. Adaptat după multi-premiatul one woman show scris și interpretat de Eve Ensler, Monoloagele Vaginului este un spectacol actual, al prezentului, care îți deschide ochii asupra unui subiect încă tabu și vorbește exact despre zona aceea interzisă, locul despre care n-ai voie să spui nimic și pe care trebuie să îl ferești. Vaginul. Șocant, dar totuși delicat și duios. Mai mult decât un spectacol, acest talk show teatral pune la dispoziția femeilor o platformă în care să vorbească și să povestească despre adevărurile și dedesubturile intimității unei generații de femei care n-a avut voie să se exprime liber. Cel mai intim subiect din viața unei femei este astfel dezvăluit pe scenă prin acest performance, fără stres și fără rușine, prin povești personale în care te vei regăsi indiferent dacă ești bărbat sau femeie. Discursul franc și sincer te va plimba printr-un rollercoaster emoțional, oferindu-ți motive să râzi, să plângi, să speri, să suferi și să înțelegi fiecare stare a femeilor pe care le vei regăsi în spectacol.
Club Flex – ora 18:00 – Teatrul din buzunar (Galați)
Durata medie de viață a mașinilor de spălat (de Elise Wilk)
Cu: Isabela Oancea, Valentin Terente, Bianca Totolici/Elena Ariadna Șeulean
Regia: George Constantinescu
Câte mașini de spălat are un om într-o viață? Câtă viață are o mașină de spălat? Poate Teleshopping-ul să aducă noroc? Sunt doar câteva întrebări pe care ți le pune această comedie spumoasă. Timpul se învârte în jurul unei familii pasionate simultan de Madonna, ketchup și telehopping, precum viața într-o mașină de spălat. Textul plin de umor al Elisei Wilk nu te lasă nicio secundă impasibil și garantează că (te) vei recunoaște într-unul dintre personajele sale. PREMIU: Premiul „Cea mai bună actriță” pentru rolul Mama acordat Isabelei Oancea în cadrul Festivalului de Teatru Comic 7 B la Buzău, septembrie 2022.
Parcul Eminescu (La băncuțe) – ora 21:00 – Teatrul Auăleu (Timișoara)
Miorița (tradusă “Oaia Mică”)
Distribuția: Ionuț Marian Pîrvulescu, Ioan Codrea, Armand Iftode, Cristian Popescu, Norbert Lovasz, Ovidiu Mihăiță și Christine Cizmaș.
Sinopsis: „Miorița” este o adaptare hipnotizantă a celei mai semnificative opere populare românești.„În balada cu peste o sută de versiuni, conflictul este centrat pe trei păstori, dintre care unul află de la o mioară că ceilalți intenționează să îl omoare și să îi ia turma. Adaptarea teatrală extrage balada din zona poetică și de folclor și o transpune la intersecția a două medii: muzica contemporană și masca de teatru. Apelând la artiști de black metal (Sol Faur, ex-membru al Negură Bunget, în prezent membru al Dordeduh), percuționiști de operă și actori ai Auăleu Timișoara, proiectul non-verbal Miorița adaptează una din versiunile mai puțin cunoscute ale baladei, cea din Banat. În această variantă, victima renunță la a se lamenta, ia atitudine și se revoltă înainte de a fi asasinată. Omorul rămâne punctul de maximă tensiune, în legătură cu tema „mireasa lumii”, moartea fiind văzută ca o întoarcere a trupului în natură
Sâmbătă 01.06.2024
Teatrul de Marionete Arad ora 17.00 – Teatrul Godot (București)
Povestiri culese
Distribuția: Maia Morgenstern, Ana Maria Pop
Regia: George Remes
Sufleur – Corina Bajenaru
Sinopis: Auzim des „A fost odată…” la începutul unei povești. Odată înseamnă de mult, iar de mult înseamnă trecut. E poate un paradox că poveștile se scriu despre prezent, dar sunt povestite mereu la timpul trecut… Și atunci, când mai sunt și trăite? Spectacolul „Povestiri culese” spune povestea unei scriitoare, Ruth, care se luptă cu timpul – atât cu limbile de la ceas, cât și cu propriile sale povești rămase nespuse. În viața ei apare Lisa, o tânără aflată la început de drum care caută pretutindeni atât inspirație, cât și
un învățător. Ruth e cea care spune povești nescrise, iar Lisa e cea care ascultă. Trec ani până ca filele din cărți să fie scrise, dar în același timp, ce câștigă Ruth prin posteritate, poate pierde în clipa din prezent…
Spectacolul este o poveste despre poveștile care nu sunt mereu așa cum ne-am dori să fie.
Despre poveștile care nu se termină doar cu happy end. Despre cum în fiecare discipol se
află o parte din maestrul avut, dar și despre timpul necruțător de cuvinte ce s-ar mai fi vrut a fi scrise.
Agora (fostul mall Galeria) ora 19.00 – Teatrul Basca (Timișoara)
Zambara Kabarett
Distribuția:
Larisa Belcea, Dana Borteanu, Cristina Chiperi, Ana Indricău, Andra Ioanaș, Jacqueline Kohl, Alina Mihocaș, Jasmina Mitrici.
Regie: Ana Maria Ursu
Muzică și compoziție muzicală: Blazzaj
Coregrafie: Viktoryia Medvedeva
Scenografie: Lia Pfeiffer
Costume: Elena Mazăre
Video design: Cristian Văduva
Light/sound design: Cristian Popescu
Grafică: Dan Ungureanu
Foto: Diana Bilec
Sinopis: Spectacolul „Zambara Kabarett” vorbește despre un oraș imaginar care a răsărit ca dintr-o mlaștină. Este povestea locuitorilor, călătorilor, turiștilor, neadaptaților sau doar curioșilor care pășesc în acest oraș fantomă și care câteodată, în ritm cu orașul, se transformă, se reinventează. Este un spectacol despre un oraș în schimbare și despre oamenii din el, confruntați cu schimbarea. Vorbim despre un spectacol în care personajele sunt oamenii de lângă noi, oameni despre care am citit iar situațiile în care acești locuitori, mai mult sau mai puțini prezenți,sunt puși în situații umane, culturale, sociale.
Club Flex ora 21.00 – Hub mARTA (Arad)
Voyager
Cu: Alexandra Tapasto
Text, regie, traducere: Theo Herghelegiu
Muzica originală: Calin Grigoriu
Video: Alexander Petcu
Sinopsis: THE VOYAGER este un spectacol despre cum ratăm întâlniri (sau nu) în viață – de data asta: întâlnirea cu un înger. Un înger călător, de rangul III, venit să ajute oamenii să se adune din risipirea devenită epidemică; poate chiar pandemică! în urma degringoladei generale. O monodramă despre dilemele omului de azi și întrebările pe care și le pune frecvent, sau pe care a încetat să și le mai pună.
Textul este bazat pe fragmente din piesele și sonetele lui William Shakespeare, coagulate într-o poveste, sau, mai corect spus: într-o întâmplare care face ca în sala de teatru (spațiul de joc) să aterizeze un înger rătăcit și să interacționeze cu publicul. Textul este jucat în mare parte în limba romană, dar aproximativ un sfert este în limba engleză, existând supratitrare în limba engleză pentru tot spectacolul.
Piesa urmează să participe în festivalul internațional cu tematica Shakespeare, de la Verona, în 2024.
Duminică 02.06.2024
Agora (fostul mall Galeria) ora 17.00 – Asociația Antiteatru (Brașov)
Crocodil
Distribuția: Mihaela Alexandru, Sabina Brândușe
Regie și concept video: Lorena Zăbrăuțanu
Scenografie și video: Vlad Basarab
Muzică originală: George Pandrea
Sinopis – O fată este îndrăgostiă și suferă. Nimic ieșit din comun în asta și totuși, ea iubește, dar iubirea ei nu este ca toate celelalte iubiri acceptate social și convențional, iar ea nu este ca toate celelalte fete. Ea este hărțuită și marginalizată pentru că este diferită: nu încalcă vreo lege, nu caută să facă rău nimănui, nu deranjează. Este doar diferită de normă, iar pentru asta trebuie pedepsită.
Piesa de teatru abordează o temă extrem de actuală și relevantă pentru copii și părinți:
hărțuirea în mediul școlar. Povestea pune în lumină o radiografie interioară a sentmentelor unei victme a hărțuirii, arătând realitatea crudă a suferinței pe care o trăiește un copil supus agresiunilor verbale, psihice și fizice.
Din cauza temei sensibile, nu recomandăm spectacolul persoanelor sub 16 ani!
Indagrara Calea Aurel Vlaicu nr. 274 (curtea interioară) ora 19.00, Tipografia Hub (Craiova)
Dureri fantomă
Distribuția: Theodora Bălan, Valentin Motroc, Radu Tudor
Regia: Laurenţiu Tudor
Sinopis – “Dureri fantomă” e povestea unui spațiu (un depou rece și decrepit) încărcat cu poveștile unor oameni ale căror destine sunt profund marcate de o societate eșuată, dar care în trei moduri diferite, sunt în căutare de “celălalt”, în căutare de prietenie, în căutarea sentimentului de apartenență, în căutare de iertare, de iubire, de afecțiune. Textul lui Sigarev ne împinge să ne întrebăm care e limita de suportabilitate în situații limită și ce se întâmplă atunci când propria noastră minte încearcă să ne protejeze și să transforme aceste situații într-un vis urât sau o aminitire estompată: “Amintirile sunt un lucru bun, chiar daca-s cumva triste, oricum te bucuri. Ce ne-am face fără ele?”
Club Flex ora 21.00 Teatrul unteatru (București)
(In)dependenții
Distribuția: Mihaela Rădescu, Florina Gleznea și Andrei Raicu
Regia: Catinca Drăgănescu
Muzica și sound design – Andrei Raicu
Orchestrație vocală: Andrei Dinescu , light design: Alexandros Raptis, suport tehnic: Alexandru Medveghi și grafică: Maria Drăghici.
Sinopis – La inițiativa Idea77, trei spații independente din București, reprezentative pentru sectorul
performativ local, foarte diferite ca viziune și mod de funcționare au pus ȋmpreună oameni și resurse pentru a realiza un spectacol despre condiția lucrătorului cultural independent din România. Ca urmare a unei explorări intime a poveștilor ce au ȋnsoțit geneza acestororganizații, a oamenilor din spatele și din fața lor, și a provocărilor și problematicilor cu carese confruntă acestea ȋn prezent, a rezultat un eseu performativ tragi-comic, onest și pealocuri ireverențios: un fel de portret al artistului ȋn mizerie, care se pune pe sine și motivațiile sale ȋn discuției, ȋn aceeași măsură ȋn care chestionează și sistemul ȋn care econstrâns să activeze.
Fie că alegem să ȋi spunem teatru independent sau privat, alternativ sau underground, fie că alegem să ne numim artiști sau lucrători culturali sau artiști-producători, ceea ce unește toate aceste experiențe este că ȋn centrul lor se află niște oameni care se ambiționeazăsă creadă, să facă, să pună ȋn mișcare. Spectacolul ăsta este despre ei.
Luni 03.06.2024
Club Flex ora 21.00 – Fetch Theatre (Londra, UK)
Toby Belch is Unwell (one-man show) Sidney Kean
Sinopis – The life of one of Shakepeare’s better known, but still, minor characters. Toby Belch, is un-well, the years of drinking, late nights and debauchery have taken there toll and now he faces his end with the knowledge that he is seen as a buffoon, a drunken sot and a bully.
Viața unuia dintre cele mai cunoscute personaje, dar totuși minore ale lui Shakepeare. Toby Belch, nu se simte bine, anii de băut, nopți târzii și desfrânare au luat amploare și acum își înfruntă sfârșitul știind că este văzut ca un bufon, un bețiv și un bătăuș.
Agora (fostul mall Galeria) ora 18.00 – Cultura’n Șură (București)
Văzduh
Sinopis – „Văzduh” este un performance muzical despre mirarea noastră de a ne afla aici și acum. Concertele din „Patru anotimpuri” au prins sens pentru ceilalți de abia atunci când autorul lor le-a însoțit de sonete descriptive. Noi am făcut drumul invers. Pornind de la text am extrapolat în muzică. N-am găsit încă un răspuns, dar drumul este unul extrem de incitant.
Restaurant Ratio (ștrandul Neptun) ora 17.00 – Asociația Culturală Antiteatru (Brașov)
Despre sexul femeii – câmp de luptă în războiul din Bosnia de Matei Vișniec
Cu: Mihaela Alexandru, Lorena Zăbrăuțanu
Regie și concept video: Lorena Zăbrăuțanu
Scenografie: Clara Manea
Muzică originală: George Pandrea
Sinopis – Concepută pentru două personaje, piesa lui Matei Vișniec subliniază instrumentalizarea corpului femeii în special, de către regimurile politice autoritare, pentru atingerea propriilor scopuri de consolidare a puterii. Dorra (victimă a agresiunii sexuale) și Kate (medicul ei psiholog) pornesc împreună pe drumul vindecării de traume pentru a nu lăsa ura să le distrugă existența. Sanatoriul elvețian, în care Dorra a fost adusă, devine spațiul în care cele două femei se împrietenesc, se recuperează pe sine, își clarifică raporturile cu starea de maternitate și își revendică drepturile asupra propriilor vieți. Scenografia sugerează o lume fluidă, în care se trece cu ușurință în mai multe planuri spațiale și temporale, cu elemente de decor în linii simple, subliniate de proiecțiile video ce susținevoluția celor două personaje de la întuneric spre lumină. Ne propunem, deci, să oferim o radiografie interioară a urmărilor pe care spiritul uman le resimte în urma marilor tragedii și a drumului către o posibilă vindecare.
Teatrul de Marionete – ora 19.00 Teatrul ACT (București)
Moș Nichifor
Cu: Marcel Iureș, Ruxandra Maniu
Regia: Alexandru Dabija
Sinopis: Pe lângă umor și surprinzătoarea filosofie, opera lui Creangă are și o puternică dimensiune erotică. Oralitatea lui provocatoare a trecut în proză distilându-se într-o dramaturgie aluzivă, insinuantă și plină de umor. Moș Nichifor este un spectacol despre întâlnirea dintre două generații și confruntarea între două feluri de a vedea lumea: una conservatoare, ironic-tradiționalistă și una modernă, agresivă în fragilitatea ei.
Marți 04.06.2024
Agora (fostul mall Galeria) – ora 17:00 – Asociația Ataraxia
Iphigenia in Splott
adaptare după Gary Owen
Un one woman show cu Andreea Radu
Regia: Mateea Marin
Mișcare scenică: Francisca Hoca Virag
Light design: Cătălin Asanache, Sergiu Poe
Afiș: Xenia Caramete
Colaboratori : Lorand Hoca, Georgiana Cristurean
Sinopsis: Ifigenia in Splott – un vârtej de agresiune și seducție. Pentru o vreme, Ifigenia pare a fi un monolog contemporan destul de normal. Effie este o tânără necruțătoare, mahmură dimineața, cu o mahmureală care ține trei zile, bătându- și capul fără rost în șomaj, până când întâlnește un soldat rănit într-un club de noapte. Spectacolul este un adevărat vârtej de agresiune, seducție, violență și milă. Totul se petrece într-o lume sumbră a luminilor orbitoare care evocă totul, de la cluburile de noapte mizerabile până la spitalele degradate, atât de mult încât aproape simți tăierile făcute de sistem cetățenilor.
Club Nerv – ora 19:00 – Rotari Entertainment SRL (București)
Bărbatul perfect defect
Cu: Luminita Bucur, Oleg Apostol, Maria Radu .
Text: Maria Radu
Regie: Radu Gabriel
Ne dorim, tânjim, sperăm, visăm, să atingem un ideal! La propriu! Mai ales noi femeile căutăm cu înverșunare bărbatul ideal! Desigur știm de la mama, de la bunica, de la radio, de la tv că bărbatul trebuie să fie cât de cât… perfect! Mai exact e obligatoriu să fie perfect! Unde găsim bărbatul perfect? E foarte ușor de găsit! Il găsești pe toate drumurile, îți taie efectiv calea și respirația! Mereu e fix in drumul tău! Mereu te
împiedici de el pe stradă! Trebuie doar să te îndrăgostești, ca să-l recunoști! Și gata… e perfect! Bărbatul perfect! Doar că…ce faci cu el? Il păstrezi? Sau il cedezi? Nu te grăbi să dai un răspuns până nu vezi spectacolul.icat mamelor și un imn al PMS-ului, acest spectacol lasă puține aspecte al vieții feminine neexplorate.
Restaurant Ratio ( ștrandul Neptun) – ora 18:00 – NON Centru de Arte Performative (Cluj-Napoca)
404: noise
cu: Dominik M. Iabloncic, Francesca Dulca, Grigore Avram, Roxana Florescu
regia: Dominik M. Iabloncic
coregrafia: Roxana Florescu
dramaturgia: Roxana Țentea
muzica: Nidal Ștefan Hamad Al-Essa
asistență de regie&video: Iasmina Iabloncic
Sinopsis: Tema de la care pornesc membrii echipei este percepția. Ajung să vorbească despre imagine, și reprezentare, și se blochează la obiect. Colaborează cu artistul Roxan Afloarei, pe care îl comisionează pentru realizarea unei sculpturi care să însoțească viitoarea producție. El nu apare pe afiș, dar dă viață unei
lucrări în jurul ideii de adevăr absolut și bias.
404: noise este un performance la limita dintre spectacol și destabilizare în spațiu expozițional.
Publicul intră în galerie și e invitat să interacționeze cu mediul. cu obiectul. cu imaginea. cu percepția sa asupra acestora. cu reacția sa la ceea ce vede sau a venit pregătit să i se ofere. cu realitatea. Totul este o minciună.
404: noise este un performance despre stimulii din jur și despre cum realitatea e deja acolo.
Club Flex – ora 21:00 – Asociația Teatrul de Artă (București)
Dar dacă? – O călătorie în universul feminin
Regia: Bogdan Untilă
Sinopsis: De la metode extreme de slăbire și mame care își dispută suprematia în parc, până la conflicte între prietene și întrebări existențiale, “Dar, dacă?” explorează cu umor negru și o doză bună de satiră universul complex al femeilor. Vei râde, vei reflecta și poate chiar vei începe să te întrebi “Dar, dacă?” în propria ta viață. Cu scene care variază de la invidia pentru părul celeilalte, la un gameshow dedicat mamelor și un imn al PMS-ului, acest spectacol lasă puține aspecte al vieții feminine neexplorate. Dacă ești gata să râzi, să te gândești și să trăiești o experiență teatrală unică, “Dar, dacă?” este spectacolul pe care nu trebuie să îl ratezi. Vino să descoperi lumea feminină așa cum nu ai mai văzut-o niciodată!
Miercuri 05.06.2024
Strada Mețianu (în fața catedralei vechi și bisericii roșii) – ora 13:00 (biserica roșie) ora 17:00 (Mețianu)
Anna Coffeti – Fresh Air
Idee și producție: Anna Confetti
Regia: Pep Vila
Interpreți: Rosita Calvi,
Tere Solà, Anna Confetti
Scenografia: Pep Aymerich,
Miquel Ollé
Sinopsis: Trei doamne bătrâne ies la aer curat purtând cu ele propriul lor scaun uriaș. Unele situații hilare sunt create în timp ce se plimbă prin oraș. Scene zilnice, precum și supra-reale, care devin comice când sunt duse la extrem.
Agora (fostul mall Galeria) – ora 18:00 – ASOCIAȚIA CENTRUL MULTIMEDIA TEATRU 74 (Tg. Mureș)
Hoții
Când grijile financiare apasă existența fraților Frank și Joe, o sumă consistentă de bani pare a fi salvarea. Pe termen scurt, ideea funcționează, însă problemele în familie, o educație precară, deriva existențială și o mamă plecată prematur dintre cei vii nu se pot remedia atât de simplu. E nevoie de ceva în plus. Iar ajutorul oferit de Ray, un tânăr profesor afemeiat, bețiv și imoral, e binevenit, dar și acesta are proprii săi demoni de
învins. Poate fi prietenia răspunsul la toate acestea? Dar prietenia adevărată există, de fapt?
Club Nerv – ora 19:30 – Teatrul din Stejar (Iași)
13
Într-un bar, un tată și un fiu intră să bea o bere, prima lor bere. E un moment de came out important pentru fiu, dar prăpastia de construcție dintre el și tatăl său se concretizează într-un roller coaster de moduri în care poate fi încasată vestea. Este un spectacol despre fragila relație paternă, înstrăinare și accepțiune.
Club Flex – ora 21:30 – Denis Florent Media Group SRL (București-Copenhaga-Chișinău)
Tango în III
O formulă modernă și iubită de publicul larg, unde, pe structura unui text dramatic se articulează cântece live. Spectacol-concert, în care teatrul, muzica și dansul ‘comit’ un TANGO ÎN III. Istoria unui triunghi amoros ai carui protagoniști aparțin periferiei (acolo unde pasiunea se transformă rapid în patimă) este livrată spectatorilor de către un personaj pitoresc – Aglae, soferiță de camion – și susținută muzical prin tangouri celebre (de la clasicul Jalousie la piesele lui Astor Piazzola), în interpretarea celor doi muzicieni internationali, MoldoDuo (flaut si acordeon).
Cu mijloace minime, spectacolul aduce pe scenă o lume ale cărei meandre sunt țesute pe umori și sentimente contradictorii și o atmosferă încărcată de intrigi, urzeli, gesturi extreme. Pilonii unui astfel de univers,
unde totul pare dictat de patimă oarbă, ci nu de rațiune și din care nu lipsește deloc umorul, sunt, totuși, compasiunea și înțelegerea omenească a unui adevăr pe cât de simplu, pe atât de dureros: cu dragostea rănită, nu te joci!
Joi 06.06.2024
Parcul Eminscu (La Băncuțe) – ora 17:00 – Asociația TEATRUL.RO (Teatrul Apropo, București)
Întâmplări stranii (în Pipera) în ARAD
Sinopsis: ÎNT MPLĂRI STRANII ÎN PIPERA este un performance imersiv, în care limita dintre realitatea întâmplătoare și actul artistic regizat se șterge pe neașteptate.
Indagrara Calea Aurel Vlaicu 274 (curtea interioară) – ora 19:00 – C4Company
You wanted a Hit?, un text de Ștefan Peca
Cu: lior Spătar Nana Balint și George Balint
Sinopsis: Spectacol punk-bulevardier plin de compromisuri artistice pentru burghezi și alții ca ei, În doi timpi și trei mișcări. O poveste cu Împușcături, crime, călătorie-n timp, luminata de Dorian Bolca și sunetinizată de Vlad Gheorghe Cadar.
Club Flex – ora : 21:00 – Asociatia Teatrul de Arta (Bucuresti)
Decalogul după HESS de Alina Nelega
Cu Nicu Mihoc
Regia Gabi Cadariu
Sinopsis: Spectacolul urmeaza datele reale din biografia controversatului Rudolf Hess, aghiotantul lui Hitler, judecat pentru crime de razboi niciodată recunoscute și inchis la Spandau timp de 47 de ani. În alt plan, se derulează o analiză lucidă și amară a lumii contemporane, o lume care își pierde reperele sacre și morale, o lume amenințată sever de rasism și naționalism, discriminare și segregare, violența și intoleranță. Acestor provocări trebuie să le facă față spectacolul, o liturghie neagră în care actorul Nicu Mihoc se identifică cu personajul și îl trăieşte cu o autenticitate de netăgăduit: se afundă, fără nici o disimulare în tenebrele lui Hess, îi creionează idealurile cu nesmintită credinţă, dându-ne astfel dimensiunile unei apocalipse în toată splendoarea ei malefică.
Vineri 07.06.2024
Club Flex – ora 21.00 – 3G HUB (Tg. Mureș)
Ciclopul după Euripide
Cu: Narcis Zamfir, Cristian Bojan, Cristina Ciulei, Vlad Haneș, Ramona Gherasim, Adi Matei
Regia: Adi Iclenzan
Video Design și Sound Design: Adi Matei
Sinopis – Spectacolul ”Ciclopul, după Euripide” propune o experiență multisenzorială în care teatrul antic capătă valențe ale modernității prin tematica actuală abordată.„Ce e un podcast și câte podcast-uri asculți săptămânal și pe ce teme? Cu ele pe fundal gătești, faci curat și întinzi hainele după ce le-ai scos, fără chef, de la spălat. Fiecare podcast reprezintă o părere, iar orice părere are un Sâmbure de Adevăr, fie că vorbim despre Imperiul Roman, filmele de succes din ziua de azi sau, pur și simplu, zei și mituri. Când imaginația dă buzna în noi orice simțire devine o forță și orice gând un strigăt ce se vrea auzit. Vorba aia: Un om brav e la ananghie, dar a văzut cineva oaia??“
E un spectacol de neprivit și de neratat totodată, plin cu vulgarități, scârbos, pe care nimeni nu ar trebui să-l vadă.Imaginează-ți cum te vei simți când Ciclopul Polifem, Silenos și eroul Ulise prind viață lângă tine, mult mai aproape decât te-ai fi putut gândi.
***Spectacolul conţine limbaj licenţios şi imagini care vă pot afecta emoţional.
***SPECTACOLUL NU ESTE RECOMANDAT PERSOANELOR SUB 18 ANI
Curtea Universitatea Aurel Vlaicu (Facultatea de Științe Economice) strada Sava Tekelia nr. 1, ora 17.00 – Circo de Eia
Madera
Sinopis – „Oameni buni, ajutați uneori o săracă piatră căzută, chiar dacă doar puțin, să urce câțiva metri spre sutele de posibilități pe care le oferă înălțimea.” Ivar Heckscher
La Piedra de Madera este un loc comun în care scenele se succed, se transformă și se mișcă, datorită colaborării tuturor.
Un punct de vedere diferit pentru fiecare persoană, bazat pe libertatea de alegere, sau responsabilitatea pentru alegere, în funcție de modul în care îl priviți.
Ca public, căutăm să dispărem printre alții pentru a ne uita fără să fim văzuți. Ca pietrele de pe o stâncă care sunt bătute până se amestecă, chiar și cele care nu sunt din piatră.
La Piedra de Madera este o experiență transgenerațională care folosește limbajul circului, echilibrului, încrederii și umorului pentru a aduce oamenii împreună.
S-ar putea spune că viața constă în a învăța să danseze pietrele? Și realizezi că dacă împărțim greutatea, chiar și pietrele pot fi ușoare?
Agora (fostul mall Galeria) ora 17.00 – Unfold Motion (Timișoara)
The Story of Lost Stories
Concept și coregrafie: Lavinia Urcan în colaborare cu dansatorii
Asistent coregrafie: Oana Antonovici
Distribuție: Diana Abdo, Teodor Cauș, Sara Ghilezan, Vika Medvedeva, Sebastian Teodorovici, Carolina Țapoc
Sound design: George Allen| light design: Andrei Chifu
Sinopis – Conceptul central al spectacolului ”The Story of Lost Stories” este moștenirea transgenerațională a individului contemporan din prisma influenței pe care o au istoriile personale ale acestuia asupra relației lui cu lumea și persoanele din jur: ”Spunem povești din trecut ca să întelegem ceva din prezentul nostru comun”. Sub coordonarea coregrafei, cei 6 performeri conturează diferite povești experiențiale, utilizând cuvântul și limbajele de mișcare și expresie proprii.
Teatrul de Marionete ora 19.00 – Florin Piersic Jr.
(OPPOSITES ATTRACT Autor: Bruce Kane, Traducere: Florin Piersic jr.)
Spectacol produs în urma workshopului desfașurat în cadrul Underground Festival
Restaurant Ratio (ștrandul Neptun) ora 19.00 – Beppe Rosso (Italia)
Un Jorno di Fuoco
Sinopis – Beppe Rosso actor regizor și autor de teatru a fondat compania în anii optzeci a producțiilor de teatru Granbado și colaborează în mod regulat cu laboratorul de teatru Settimo. În calitate de dramaturg, scrie și creează o serie de texte cu teatro stabile di Torino înfruntându-se cu neliniștea vieții contemporane:
“Trilogia Invizibilității Umblătorilor: Fantome de Oțel.”
“O zi de foc” este prima carte a lui Fenoglio publicată postum, în aprilie 1963, la două luni după moartea scriitorului. Lucrarea, aflată la prima ediție, include nuvela „O aventură privată” și douăsprezece povești scurte.
Curtea Universitatea Aurel Vlaicu (Facultatea de Științe Economice), strada Sava Tekelia, ora 22.00, Circo de Eia (Spania)
Espero
Sinopis: „Espera” este un spectacol de circ despre așteptare, speranță și trecerea timpului. Pornind de la o reflecție asupra arhetipurilor imaginarului colectiv, am căutat să îmbinăm limbajul actual al cercetării acrobatice cu limbajul atemporal al tradițiilor și ritualurilor populare. Rezultatul este un spectacol care se realizează în spațiul public, care oferă spectatorului posibilitatea de a împărtăși o experiență artistică cu noi și cu cei din jurul nostru, pentru a le stimula dorința de a fi nu doar un observator extern, ci și un participant.
Sâmbătă 08.06.2024
Indagrara Calea Aurel Vlaicu nr 274 (curtea interioară) – ora 17:00 – Asociația ARTES ()
SILENT CEHOV
Povestea nespusă a celor trei surori – Proiectul „Silent Cehov” și-a propus să dezbată organicitatea sau, din contră, artificialitatea relației dintre actul artistic live (actor/performer) și arta video. Ca o practică recurentă a prezentului, artiștii și tehnologia dezvoltă un parteneriat stimulativ, în sens creativ, generând noi paradigme de gândire artistică, formule hibride și inovatoare. Asociația ARTES din Iași se poate revendica, în acest context, ca platformă de creație și cercetare ce își propune să investigheze particularitățile specifice interferenței dintre două discursuri artistice. Plecând de la piesa Trei Surori de A.P.Cehov, performance-ul a presupus initial o translare a cuvântului rostit spre expresia corporală și, ulterior, o relaționare aprofundată, de tip parteneriat, între narațiunea actoricească nonverbală și realitatea virtuală (video-mapping).
Agora (fostul mall Galeria) – ora 19:00 – Insectotropics (Catalunia)
La Caputxeta Galàctica
Sinopsis: Ce s-ar întâmpla dacă Scufița Roșie ar decide să ignore sfaturile mamei ei, să se lase ghidată de intuiție și să se aventureze adânc în pădurea temerilor ei? Ce se întâmplă atunci când reacționăm împotriva normei stabilite? Ai însoțit vreodată pe cineva într-o călătorie de inițiere…?
“La Caputxeta Galàctica” este un spectacol scenic multimedia bazat pe cunoscuta poveste a Scufiței Roșii, oferind o viziune unică asupra acestei povești populare. Această piesă multidisciplinară explorează diverse moduri de exprimare artistică, combinându-le pentru a rezulta într-o formă expresivă nouă și originală care îi captivează pe spectatori. Spectacolul adună trei artiști video, doi pictori, un muzician și o actriță, care împreună creează un film “live” în așa fel încât publicul să se bucure atât de lucrarea finită – proiectată pe un ecran mare – cât și să vadă simultan procesul de realizare al acesteia.
Teatrul de Marionete – ora 19:00 – Freiburger Schauspielschule / Experimentalbühne im E-Werk
“Die Strindberg Sonate” / “Sonata Strindberg”
Distributia: Simon Frädrich, Lennart Katz, Lissy Blume, Marie-Charlotte Bonfiglio
Concept, regie si scenografie: Grete Linz
Lumini: Lennart Katz
Sinopsis: “Nu exista in literatura o comedie mai diabolica decat experientele sale maritale, dependenta sa
de femei si oroarea sa fata de ele, venerarea si glorificarea monogamiei sacre a casatoriei si incapacitatea sa totala de a o suporta.” (Thomas Mann)
Opera literara si artistica a lui August Strindberg (1849 – 1912) este profund caracterizata de starea sa psihotica si de casatoriile sale esuate. “Sonata Strindberg”, bazata pe romanul autobiografic al lui Strindberg “Plädoyer eines Irren” si pe romanul “Lieb’, Leid und Zeit” de Frida Uhl, examineaza scene din casniciile sale cu Siri van Essen si Frida Uhl ca posibile surse de inspiratie pentru capodopera sa “Domnisoara Julia”.
Acces de la 14 ani.
Club Flex – ora 22:00 – Asociația Risc Cultural
Sunt aici
Concept/ regie/ coregrafie: Gloria Mihail și Iarina Zidaru
Text: Iarina Zidaru și Gloria Mihail
Sound & light designe: Emy Guran
Sinopsis: „Sunt aici”- un spectacol despre o Ea, prinsă în gânduri, revizuind toate greșelile și într-un
final încercând să găsească liniștea și să accepte tot ce i s-a întâmplat. Textul scris de către cele două actrițe răscolește temerile, nemulțumirile și frustrările pe care le cunoaște oricine s-a întrebat măcar o dată: ”Ce fac când mă simt singur printre oameni? Ce fac când vreau să fug de mine? Ce fac când nu mă mai suport?”
Duminică 09.06.2024
Galeria de artă Delta – ora 17:00
Ana Trif – When I Said Let’s Get Wet I Didn’t Mean Tears (One Woman Show)
Sinopsis: Povestea pe care o spune When I Said Let’s Get Wet I Didn’t Mean Tears este o creație proprie cu caracter coming-of-age, o auto-ficțiune ce vorbește despre descoperirea sexualității feminine, a feminității-de-tranziție dintre adolescență și primii ani ai vieții de adult. Descrie câteva prime dăți din sfera romantică, utilizând o voce tânără, jucăușă, obiectivă și, accidental, comică. Pe măsură ce curge, narațiunea scoate la suprafață teme precum rușinea, confuzia, senzația de a nu te mai recunoaște, abuzul sexual. Contextul este, la nivel particular, punctul de întâlnire dintre clubbing scene-ul românesc și o dinamică Humbert – Lolita, mărturisită din perspectiva Lolitei; la nivel macro – un patriarhat impredictibil.
Teatrul de Marionete – ora 19:00 – Aradi Kamaraszínház/ Tabán Táncegyüttes
“497”
Sinopsis: Spectacolul „497” este un spectacol de tip „performance” pentru teatrul de dans, prezentând calvarul a patru tineri din România folosind instrumente de dans dramatic. Potrivit poveștii, în 1908 patru muzicieni și dansatori din Buzău, sub conducerea lui Dumitru Dan, s-au înscris la concursul mondial de drumeție lansat de Touring Club de France. Călătorii au învățat cântece și dansuri populare românești și au început să cânte la instrumente muzicale pentru a-și câștiga existența, pe parcursul drumului lor interpretând propriul tezaur folcloric. În 1910, grupul și-a început călătoria, care a durat mai bine de zece ani, purtând
portul popular românesc și folosind 497 de perechi de opinci. Creatorii au avut la dispoziție notițe, schițe și fragmente de jurnal, pentru a obține o perspectivă asupra unei călătorii provocatoare, adesea dramatice și tragice pe parcursul drumeției care a traversat continente.
Club Flex – ora 21:00 – Ienou hub
Legături de sânge
Adaptare la ”Crimes of the heart” de Beth Henley
Traducere și adaptare : Romanița Ionescu și Ana Ularu
Regia: Darko Huruială
Scenografie: Adrian Margărit
Distribuție: Karyna Florița, Simona Grîcleanu/ Diana Petec, Corina Oprea, Alexandru Purcaru, Andrei Stanciu, Matei Bunescu.
Sinopsis: Atunci când secrete ies la suprafață, cele trei surori Lenny, Meg și Babe își unesc forțele pentru a ține familia împreună. Obstacole precum frustrari ale copilariei, iubiri din trecut și chiar închisoarea nu sunt de ajuns pentru a pune piedică relației stranse a acestora. O dramă despre iubirea necondiționată dintre surori.
Be First to Comment